Træning på land

Ergometertræning (romaskine)

Især i vintersæsonen bruges klubbens ergometre flittigt til at holde formen vedlige. Der trænes både på hold og individuelt.

Siden 2024 er der også mulighed for at benytte klubbens eRonnings udstyr, en effektiv og udfordrende måde at træne på.

Træningen på de enkelte hold varierer, men fælles for alle er, at man får sved på panden og høj puls. Regelmæssig ergometertræning i vintersæsonen betyder, at formen er helt i top når den nye rosæson begynder.

Holdtræningstider

I vintersæsonen oprettes en række hold, med faste træningstider og med tilmelding. Derudover er der tidspunkter afsat til fællestræning, men hvor der ikke kræves tilmelding. Endelig bruges ergometrene også på individuel basis på andre tidspunkter.

Tider for holdtræning i vintersæsonen 2024/2025 vil blive fastlagt i løbet af oktober måned.

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag

Andre træningsaktiviteter

I vintersæsonen arrangerer klubbens medlemmer desuden andre træningsaktiviteter, f.eks.:
- Udendørs gymnastik en gang om ugen
- Svømmetræning

DFfR har udgivet et hæfte, der hedder 60+ - en stærk alder. Her kan du finde gode øvelser, som kan hjælpe dig med at vedligholde din krop. Du finder den ved at klikke på knappen:

60+ - en stærk alder